E-dziennik
Oddziały dwujęzyczne
Oddziały M. Montessori
Oddziały sportowe
Konkursy
Zawody

Za oknem śnieg i mróz, to też i my na kilka dni przenieśliśmy się do krainy wiecznego śniegu i lodu. Na podstawie lektury „Anaruk, chłopiec z Grenlandii”, prezentacji multimedialnych, materiałów przyniesionych przez dzieci z domu i dostępnych w szkole, kart trójdzielnych i nomenklaturowych zgłębialiśmy informację dotyczące bieguna północnego. Omawialiśmy tamtejszy klimat, roślinność i życie zwierząt. Dowiedzieliśmy się skąd pojawili się tam pierwsi ludzie i jak wyglądało dawne życie rdzennych mieszkańców Inuitów (Eskimosów) dawniej i dziś. Porównywaliśmy warunki życia na Arktyce z warunkami panującymi na Antarktydzie.

 an   an1

an2   an3


Organizm człowieka to wielka tajemnica, którą dzisiaj staraliśmy się odkryć. Rozmawialiśmy o budowie człowieka, narządach i układach. Wyjaśnialiśmy jakie funkcje w naszym organizmie pełnią poszczególne narządy. Informacji szukaliśmy w naszej biblioteczce klasowej i Internecie. Bardzo przyjemnie nam się pracowało szczególnie, że mogliśmy zobaczyć i dotknąć poszczególne modele organów człowieka i ułożyć je na odpowiednich miejscach w ciele człowieka. Wiele zdobytych dzisiaj informacji i ciekawostek dotyczących budowy człowieka zaskoczyło nas.

cz   cz1

cz2   cz3

cz4   cz5

 


Na dzisiejszych zajęciach mówiliśmy o skarbach Ziemi… Dzieci rozmawiały m.in. o tym, co to są bogactwa naturalne, oraz  które z nich wykorzystywane są przez człowieka. Zaciekawione mogły dotknąć i zobaczyć niektóre z nich. Poznały sposób ich wydobywania i wykorzystywania przez człowieka. Wzbogaciły swój słownik o pojęcia: skały osadowe, magmowe i metamorficzne oraz rozpoznawać je i dopasować do odpowiednich kart trójdzielnych.

Istotnym celem dzisiejszych zajęć było ukazanie dzieciom współzależności między człowiekiem a środowiskiem przyrodniczym oraz rozbudzanie świadomości, iż Ziemia jest naszym domem i należy o nią dbać.

Ziemia1   Ziemia2

ziemia   Ziemia4


W związku z Międzynarodowym dniem osób z niepełnosprawnością oraz Europejskim tygodniem Autyzmu, oddział Montessori odwiedził pracownię Integracji Sensorycznej w budynku Szkoły Podstawowej nr 4 przy ul. Cieśli 2. Pani I. Mazur w przystępny sposób zapoznała dzieci z pomocami do ćwiczeń integracji sensorycznej, które pomagają prawidłowo odbierać oraz interpretować bodźce zmysłowe, dzięki którym wiemy jak reagować adekwatnie do zaistniałej sytuacji. Dzieciom bardzo podobały się te zajęcia oraz pomoce, na których miały okazję poćwiczyć. Jest wiele chętnych osób aby uczęszczać na takie zajęcia.

SIn   SIn1   SIn2

SIn3   SIn4   SIn5

SIn6   SIn7   Sin8

 
 
 W zeszłym tygodniu oddział Montessori odwiedził Osadę Marianów. Dzieci miały okazję spacerować po lesie, rozpoznawać poszczególne gatunki drzew iglastych i liściastych a w leśnej ściółce wyszukiwali dary lasu w postaci grzybów poznając budowę grzyba i ich podział na jadalne i trujące.
W namiocie TIPI  dzieci przeżyły indiańską przygodę. Następnie, uczestniczyły w zabawach z przeciągania liny, zjazdu na tyrolce, przejażdżki na gokartach i skoki na trampolinie. Zwieńczeniem wycieczki było pieczenie aromatycznych ziemniaków i kiełbasek.
Uczniowie spędzili w Osadzie kilka godzin, ale było tak wiele atrakcji, że czas upłynął niezwykle szybko, ponieważ pozostał niedosyt, planujemy już kolejną wycieczkę do lasu wiosną, gdzie będziemy wyszukiwać ziół.
 
osada   osada1   osada2
 
osada3   osada4   osada5
 

 Oddział Montessori odwiedził Fabrykę Bombek i ozdób świątecznych w Staszowie. Na początku dzieci zwiedziły fabrykę, mogły zobaczyć jak wygląda cały proces powstawania ozdób choinkowych. Na koniec każde dziecko według własnego pomysłu przyozdobiło swoją bombkę, którą zabrały do domu.
 
bombki   bombki1   bombki2
 

 
 Nasza pracownia Montessori

montessori12   montessori 2   montessori 3

montessori 4   montessori 5   montessori 6


Cykl Wielkich Lekcji Historii

Pierwsza Wielka Lekcja poświęcona jest tematowi powstania wszechświata i rozwoju znanych człowiekowi galaktyk. Poznaliśmy historię „Bezrękiego Boga”, a podczas wykonywanej prezentacji staraliśmy się zrozumieć Teorię Wielkiego Wybuchu. Badaliśmy także właściwości ciał stałych, cieczy i gazów, aby zrozumieć, w jaki sposób kontynenty i oceany po raz pierwszy się ze sobą spotkały. Obserwowaliśmy erupcje wulkanu, która zrobiła prawdziwą furorę. W kolejnych dniach kontynuując tę tematykę zgłębialiśmy wiedzę na temat poszczególnych planet, mgławic, faz księżyca, badań kosmosu, czy budowę Ziemi. Pomagały nam w tym książki, gdzie dzieci samodzielnie poszukiwały interesujące je informacje czy fotografie. Tematy, które wynikały z tej lekcji opierały się na zagadnieniach z astronomii, meteorologii, fizyki, chemii, geografii i geologii. Na plastyce, każde dziecko samodzielnie wykonało swoją „Drogę Mleczną”, a wiersz pt: „Planety”, pomógł nam w łatwy sposób zapamiętać kolejność planet w Układzie Słonecznym. Dla poznania i utrwalenia wielu informacji służyły nam karty trójdzielne i nomenklaturowe.

Lekcja pierwsza

lek historii1.1   lek historii1.2   lek historii1.3

Lekcja druga

lek historii2.1   lek historii2.4   lek historii2.5 


 

 

 

Ekologiczny pokaz

Lekcja o Egipcie z Bystrzakiem

Cykl Wielkich Lekcji Historii 2

Back to top

 Dziennik elektroniczny

Szanowni Państwo, w związku ze zmianami dotyczącymi logowania się do dziennika elektronicznego informujemy, że szkoła nadal umożliwia rodzicom i uczniom bezpłatny dostęp do dziennika, który jest możliwy wchodząc z wyszukiwarki na przykład poprzez stronę internetową szkoły. Płatna jest jedynie aplikacja mobilna, której wybór jest indywidualną decyzją rodzica. O zbliżających się płatnościach firma Vulcan informowała od września.
 
                                                                                                                                               Z poważaniem
                                                                                                                                              Dyrekcja Szkoły