mgr Iwona Mazur – pedagog wczesnoszkolny i przedszkolny oraz nauczyciel wychowania fizycznego ze specjalnością gimnastyka korekcyjno – kompensacyjna, terapeuta pedagogiczny w zakresie dysleksji oraz terapeuta SI.
mgr Magdalena Winiarczyk – nauczyciel wychowania fizycznego ze specjalnością gimnastyka korekcyjno- kompensacyjna, oligofrenopedagog, terapeuta integracji sensorycznej, specjalista z zakresu Zespołu Aspergera i autyzmu.
Dzień |
Godziny pracy w sali SI |
Miejsce |
Poniedziałek |
8.00- 16.25 |
ul. Cieśli, parter |
Wtorek |
7.10 – 16.25 |
ul. Cieśli, parter |
Środa |
8.00 – 16.25 |
ul. Cieśli, parter |
Czwartek |
8.00 -16.25 |
ul. Cieśli, parter |
Piątek |
8.00 – 16.25 |
Ul. Cieśli, parter |
Integracja sensoryczna to zjawisko zachodzące w ośrodkowym układzie nerwowym. Polega na interpretacji, organizacji i integracji bodźców zmysłowych odbieranych z organizmu i środowiska. W efekcie tego procesu układ nerwowy podejmuje decyzje, które bodźce zignorować, na których się skoncentrować, na które odpowiedzieć. Dzięki temu możemy skutecznie funkcjonować w zmiennych warunkach sytuacyjnych. Zaburzenia w zakresie integracji sensorycznej wywierają negatywny wpływ na wszystkie sfery funkcjonowania człowieka, dlatego istotne jest szybkie postawienie diagnozy i rozpoczęcie terapii.
Oddziaływanie terapeutyczne polega na planowym bodźcowaniu trzech podstawowych, pierwotnych zmysłów: dotyku, czucia głębokiego i równowagi, które stanowią bazę dla wykształcenia wyższych, bardziej zaawansowanych umiejętności przetwarzania sensorycznego.
Zajęcia prowadzone w naszej szkole są ukierunkowane na osiąganie przez dziecko sukcesu, poprzez danie możliwości wyboru ćwiczeń i zabaw. Bazujemy na mocnych stronach dziecka i staramy się korygować występujące deficyty. Terapiaodbywa się w bardzo dobrze wyposażonej sali integracji sensorycznej, która nieustannie jest wyposażana w nowy sprzęt i pomoce.
ZASADY UCZESTNICZENIA W ZAJECIACH
Do zajęć SI są kwalifikowani uczniowie na podstawie opinii Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej, gdzie specjaliści wykonują diagnozę procesów integracji sensorycznej. W szkole możemy, za zgodą rodzica, wykonać wstępną diagnozę w sytuacji gdy występują zaburzenia w funkcjonowaniu dziecka w szkole.
Zajęcia odbywają się raz w tygodniu 45 minut.
Na zajęcia należy ubrać dziecko w wygodny strój np. dres. Dzieci ćwiczą w skarpetkach lub boso.
Rodzice uczestniczą w zajęciach tylko w wyjątkowych sytuacjach. Zwykle pozostawiają dziecko z terapeutą.