Ładowanie Konfiguracji Stylów. Proszę czekać...

E-dziennik
Oddziały dwujęzyczne
Oddziały M. Montessori
Oddziały sportowe
Konkursy
Zawody

Druga lekcja z cyklu Wielkich Lekcji Historii pt.: „Historia życia na Ziemi”.
Aby dzieci mogły lepiej zrozumieć istotę upływu czasu wykorzystano pomoc - czarną wstęgę czasu, gdzie 1 cm odpowiada 1 mln lat. Rozwijając ją, nauczyciel opowiadał historię Ziemi od Wielkiego Wybuchu uwzględniając jedynie przełomowe momenty w dziejach Ziemi, zwracając uwagę na ostatni, czerwony odcinek wstęgi, który obrazuje okres pojawienia się na naszej planecie człowieka. Uświadomiło to dzieciom jak długo istniało życie na Ziemi i przez jak krótki okres czasu żyje na niej człowiek.

Drugiego dnia na czarnej wstędze czasu dzieci rozwijały wstęgę er. Każda era miała swój kolor. Dzieci oznaczały poszczególne odcinki wstęgi karteczkami z nazwami er oraz ilustracjami przedstawiającymi najbardziej charakterystyczne zjawiska danej ery. Porównywały również długości poszczególnych er oraz szukały te, które trwały najdłużej i najkrócej.
W trzecim dniu Wielkiej Lekcji Historii z cyklu Historia życia na Ziemi, podczas opowiadania, dzieci ustawiały na Czarnej Wstędze Czasu figurki pierwszych organizmów roślin i zwierząt. Przy pomocy zegara er i kalendarza er powtarzaliśmy nazwy z historii Ziemi.
1) Era Prekambryjska - formułowanie się skorupy ziemskiej.
2) Era Paleozoiczna - Era Bezkręgowca.
3) Era Mezozoiczna - Era Gadów.
4) Era Kenozoiczna - Era Ssaków.
Później rozwinęliśmy Wstęgę Czasu Życia. Wspólnie dyskutowaliśmy o zwierzętach pojawiających się w danej erze. Niektóre z nich wzbudzały podziw, niektóre wątpliwość, czy tak rzeczywiście wyglądały?
Czwarty dzień Wielkiej Lekcji Historii okazał isę niezwykle atrakcyjny dla dzieci.Poświęcony był prehistorycznym stworzeniom - dinozaurom. Dzieci były bardzo zainteresowane tematem, chętnie słuchały różnych ciekawostek, oglądały książki, albumy, pracowały z kartami trójdzielnymi. Starały się również dopasować poszczególne figurki dinozaurów do odpowiednich kart i informacji. Na koniec każde dziecko wykonało odcisk szkieletu dinozaura w masie solnej - dzięki czemu, poczuło się jak prawdziwy paleontolog.

   

   

   

Back to top