Działania realizowane w ramach projektu „Międzynarodowa mobilność kadry edukacji szkolnej", pt. „Wysokie kompetencje językowe kluczem do sukcesu szkoły” Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego:
- powołanie Zespołu ds. Programu Erasmus + przez Dyrektora szkoły i zapoznanie Rady Pedagogicznej z zamiarem napisania projektu,
- przeanalizowanie obszarów wymagające poprawy i przystąpienie do opracowania Europejskiego Planu Rozwoju Szkoły, a następnie przygotowanie dokumentu aplikacyjnego,
- napisanie wniosku pt. „Wysokie kompetencje językowe kluczem do sukcesu szkoły” w ramach projektu „Międzynarodowa mobilność kadry edukacji szkolnej” realizowanego ze środków POWER Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego,
- nawiązanie kontaktu z dwoma placówkami - szkołami językowymi za granicą, partnerami w projekcie, poprzez platformę Scholl Education Gateway,
- zgłoszenie uczestników kursu za pomocą formularza zgłoszeniowego - uzyskanie wstępnej oferty i potwierdzenie dostępności interesujących nas terminów szkoleń,
- zabezpieczenie materiałów dydaktycznych w ramach przyznanych środków dla uczestników kursu,
- spotkanie Dyrektora szkoły i koordynatora projektu z nauczycielami zaangażowanymi w realizację projektu,
- przydział konkretnych zadań oraz ustalenie sposobu ich dokumentowania i komunikowania się,
- informowanie Rady Pedagogicznej o poszczególnych etapach realizacji projektu podczas protokołowanych posiedzeń,
- po akceptacji wniosku spotkanie organizacyjne ze wszystkimi uczestnikami projektu, stworzenie harmonogramu działań i przydziału czynności dla każdego uczestnika,
- podpisanie umów o uczestnictwie w projekcie,
- poinformowanie uczestników projektu przez koordynatora o warunkach odbywania podróży, specyfice kraju przyjmującego, niezbędnych dokumentach, środkach finansowych i sposobach ich rozliczania,
- ustalenie terminów wyjazdów i grup,
- dokonanie oceny swojego warsztatu pracy oraz własnych kompetencji językowych przez uczestników mobilności, przeanalizowanie swoich mocnych i słabych stron,
- wypełnienie przez uczestników kursu on-line testów diagnostycznych, opracowanych przez szkoły językowe na Malcie, kwalifikujących do poszczególnych poziomów nauczania,
- samodzielny wybór linii lotniczych, zakwaterowania, ubezpieczenia i wyżywienia przez daną grupę wyjeżdżających,
- ustalenie sposobu dokumentowania działań projektowych,
- zadbanie o realizację celów mobilności, tj.: doskonalenie języka, poznawanie kultury i zwyczajów kraju docelowego, nawiązanie kontaktów z innymi nauczycielami, wymiany doświadczeń w zakresie systemów edukacji i metod nauczania w różnych krajach Europy,
- uczestnictwo w szkoleniu dotyczącym zachowania się w różnych sytuacjach losowych zagrażających życiu: trzęsienie ziemi, zamach terrorystyczny, powódź, epidemia groźnego wirusa itp.,
- udział w szkoleniu przygotowawczym (kulturowym), aby poznać zwyczaje, zabytki, życie codzienne mieszkańców kraju docelowego ( prezentacja o Malcie),
- poprowadzenie przez anglistów kilku godzin kursu w ramach przygotowania językowego (przypomnienie najpotrzebniejszych zwrotów w języku angielskim),
- skrupulatne uczestnictwo w zajęciach kursu językowego i pozostałych aktywnościach w ramach zaplanowanej mobilności na Malcie,
- przekazywanie drogą elektroniczną sprawozdań z przebiegu szkolenia w czasie jego trwania do koordynatora.
Działania podejmowane po zakończeniu mobilności – promocja i upowszechnianie rezultatów mobilności:
- przygotowanie informacji o projekcie w formie aktualizowanej telegazety,
- zamieszczenie informacji o działaniach podejmowanych z związku z realizacją projektu na internetowej stronie szkoły oraz w powiązanych ze szkołą portalach społecznościowych: eTwinning, Facebook (fotorelacje).
- sporządzenie raportu i szczegółowego sprawozdania ze szkolenia po odbytej mobilności dla potrzeb instytucji UE,
- przygotowanie indywidualnych sprawozdań poszczególnych uczestników z odbytej mobilności i zrealizowanych celów,
- umieszczenie na stronie internetowej szkoły i w mediach społecznościowych informacji końcowej o wszystkich podjętych działaniach,
- doskonalenie własnych kompetencji językowych poprzez samokształcenie, korzystając ze zgromadzonych przez siebie materiałów oraz zasobów internetowych,
- dzielenie się swoimi doświadczeniami z innymi nauczycielami w swojej szkole, zachęcania ich do współpracy przy poszukiwaniu i realizacji projektów edukacyjnych,
- przeprowadzenie szkoleń oraz doskonalenie nauczycieli w ramach zespołów WDN w roku szkolnym 2021/2022,
- umieszczenie linków na stronie internetowej szkoły do różnych narzędzi TIK oraz programów i projektów,
- nawiązanie współpracy z innymi placówkami w ramach platformy eTwinning i zachęcą uczniów do realizacji wspólnych projektów,
- stosowanie w większym stopniu przez nauczycieli metod aktywizujących na zajęciach,
- organizacja wyjazdów zagranicznych i międzynarodowych projektów językowych,
- zapraszanie wolontariuszy z innych państw, którzy przeprowadzą zajęcia dla uczniów i nauczycieli oraz wzajemnie poznają się i zintegrują,
- podniesienie kompetencji językowych przez kadrę zarządzającą ułatwiających podejmowanie czynności organizacyjnych i komunikowanie się z zagranicznymi partnerami w ramach projektów i programów,
- aplikowanie przez nauczycieli w kolejnym roku szkolnym do programu Erasmus + akcja 2,
- zwiększenie ilości zajęć pozalekcyjnych, projektów i inicjatyw służących nauce i stosowaniu języka obcego w praktyce,
- przystąpienie przez nauczycieli ze znajomością języka na poziomie B2 do egzaminów nadających im kwalifikacje do nauczania przedmiotów innych niż języki nowożytne w ramach oddziałów dwujęzycznych,
- współpraca z innymi placówkami zagranicznymi w ramach wspólnych projektów.