• Nabór do klasy pierwszej
    Nabór do klasy pierwszej

    W naszej szkole uczymy w dwóch budynkach z pełną infrastrukturą sportowo - rekreacyjną!
    Posiadamy:
    - salę do zajęć z Integracji Sensorycznej,
    - multimedialne pracownie,
    - bardzo dobrze wyposażone, wygodne świetlice.
    Uczymy w oddziałach dwujęzycznych,sportowych oraz oddziałach Montessori.
    Organizujemy Zielone i Białe Szkoły, wycieczki zagraniczne oraz Pikniki Rodzinne.

  • Łączymy tradycję z nowoczesnością
    Łączymy tradycję z nowoczesnością

    Prowadzimy oddziały z pedagogiką M. Montessori
    Realizujemy innowacje pedagogiczne, programy i projekty międzynarodowe
    Oferujemy liczne zajęcia pozalekcyjnych
    Działalność szkoły wspiera stowarzyszenie „Czwórka na szóstkę”

  • Realizujemy pasje sportowe
    Realizujemy pasje sportowe

    Prowadzimy oddziały sportowe od klasy VI
    Organizujemy naukę pływania od klasy pierwszej
    Jesteśmy szkołą OSPR oraz uczestniczymy w programie SOS
    Dbamy o zdrowie i bezpieczeństwo każdego ucznia!

  • Kompetencje kluczowe
    Kompetencje kluczowe

    Prowadzimy oddziały dwujęzyczne od kl. VII
    Współpracujemy z wolontariuszami z całego świata.
    Organizujemy dla dzieci, rodziców i opiekunów zajęcia otwarte,
    wydarzenia z cyklu Żywe lekcje historii
    Prowadzimy Akademię Malucha

E-dziennik
Oddziały dwujęzyczne
Oddziały M. Montessori
Oddziały sportowe
Konkursy
Zawody

W dniach 04.11.2019 – 09.11.2019 uczniowie z klas dwujęzycznych VIIId i VIIa oraz chętni uczniowie z klas VI, VII i VIII wzięli udział w zagranicznym projekcie szkolnym “Londyn maksymalnie językowy”. Celem projektu było połączenie zwiedzania stolicy Wielkiej Brytanii z warsztatami językowymi. Kierownikiem wyjazdu była pani Katarzyna Wojciechowska, a opiekunami pani Katarzyna Gajek, pani Agata Chuchmała i pani Małgorzata Stylska.

Relacja uczestniczki projektu, Mileny Masak z klasy VIIId dwujęzycznej:

"Po długiej i wyczerpującej podróży dotarliśmy do Londynu. Jednak zamiast odpoczynku czekały na nas różne atrakcje, w tym zadanie językowe. Ale po kolei...

Zwiedzanie Londynu rozpoczęliśmy od Doków św. Katarzyny (St. Katharine Docks), gdzie niegdyś znajdował się szpital, a obecnie doki stanowią przystań dla luksusowych jachtów. Dalej ruszyliśmy podziwiać Tower Bridge, jeden z symboli tego miasta. Wraz z cudowną przewodniczką, Larissą zwiedziliśmy mroczne zakamarki Tower of London, miejsce straceń wrogów królów brytyjskich, w tym króla Henryka VIII Tudora, którego dwie z sześciu żon, Ann Boleyn i Katherine Howard, były tam więzione i ścięte. Na jednej z wystaw w Tower of London mogliśmy podziwiać klejnoty koronne, a wśród nich najwspanialszą i najcenniejszą Imperial State Crown. Odwiedziliśmy też słynne kruki strzegące monarchii brytyjskiej. Następnie udaliśmy się na spacer po super nowoczesnej dzielnicy biznesowej City of London, gdzie na każdym kroku widać, jak tradycja przeplata się ze współczesnością. Mieliśmy okazję zobaczyć Katedrę Św. Pawła (St. Paul's Cathedral), jedną z nasłynniejszych świątyń kościoła anglikańskiego. Później czekało nas jeszcze przejście na drugi brzeg Tamizy przez Millenium Bridge, który poprowadził nas do Galerii Sztuki Nowoczesnej (Tate Modern). Jak wiadomo, Londyn to miasto wielu kultur i narodowości. Nasi organizatorzy postanowili to wykorzystać, prosząc nas o spisanie pozdrowień z różnych krajów. Przy tym zadaniu towarzyszyła nam zachwycająca nocna panorama angielskiej stolicy. Na nocleg do naszej dzielnicy Wallington dotarliśmy metrem. Tego wieczoru poznaliśmy naszych brytyjskich gospodarzy, którzy okazali się być naprawdę gościnnymi ludźmi i świetnymi kompanami do rozmowy.

Następnego dnia mogliśmy podziwiać wspaniały widok na Londyn z nieco innej perspektywy, a to za sprawą jednej z najsłynniejszych atrakcji turystycznych - London Eye. Później mieliśmy okazję zobaczyć kilka znanych budynków - między innymi Opactwa Westminster, Pałac Buckingham i Gmachy Parlamentu... oraz Big Bena, który aktualnie przechodzi renowację :) Następnie spacerowaliśmy Parkiem Św. Jakuba, zachwycając się jego różnorodnością, jak również towarzystwem dzikich kaczek i wiewiórek szarych. Popołudniu odbyły się pierwsze zajęcia językowe z native speakerami w szkole angielskiej. Kolejnego dnia naszego pobytu w Londynie podziwialiśmy wspaniałe dzieła w National Art Galery. Nie zabrakło tam obrazów Van Gogha, Moneta czy Renoira, co cieszyło się dużym zainteresowaniem wśród koneserów sztuki. Następnie próbowaliśmy zatańczyć "Belgijkę" na placu Trafalgar... Mieliśmy przy tym dużo frajdy ;) Kolejnym punktem programu było zwiedzanie Picadilly Circus, Chinatown, Leicester Square czy ulubionej ulicy autorki Harrego Potera z angielską aktorką Emily. Zadanie językowe zaś tym razem polegało na wymienianiu się różnymi przedmiotami z przechodniami. Poszło nam jak zawsze super:) Po zwiedzaniu dotarliśmy na kolejne zajęcia z native speakerami w klasach. Nasz ostatni dzień był także naprawdę ciekawy. Wraz z przewodnikiem zwiedziliśmy legendarny szekspirowski teatr The Globe, po czym płynęliśmy statkiem po Tamizie. W tym dniu stanęliśmy również jednocześnie na dwóch półkulach, wschodniej i zachodniej, a to za sprawą Południka 0 w Greenwich. Widzieliśmy wiele ciekawych rzeczy w Królewskim Obserwatorium Astronomicznym, które okazało się ostatnim punktem programu. Czekał nas jedynie zakup pamiątek i pożegnanie z Londynem. Myślę, że ten wyjazd dał nam wiele możliwości językowych, a także pokazał nam kawałek świata. Poznaliśmy inną kulturę, nowe miejsca i ludzi... A przede wszystkim nauczyliśmy się wielu nowych rzeczy."

Back to top

Szanowni Państwo,

w związku z rozporządzeniem Ministra Edukacji i Nauki zmieniającym rozporządzenie w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 z dniem 9 listopada 2020 r. oddziały I-VIII Szkoły Podstawowej nr 4 w Sandomierzu będą się uczyły zdalnie. Ograniczenie to będzie obowiązywało do dnia 29 listopada 2020 r.

Organizacja pracy szkoły w dniach 9.11.2020 r. – 29.11.2020 r.

- świetlica pracuje zgodnie z przyjętymi godzinami pracy - bez zmian pracuje również stołówka szkolna.

Oddziały I-VIII:

- nauka odbywa się w systemie zdalnym, tj. w sposób synchroniczny za pomocą aplikacji MS Teams (lekcje online) oraz asynchroniczny za pomocą aplikacji MS Teams (przekazywanie treści),

- w przypadku nieobecności uczniów w szkole ogranicza się godziny pracy świetlicy przy ul. Cieśli 2 i ul. Mickiewicza 39,

- w przypadku nieobecności uczniów w szkole nie będą wydawane obiady przy ul. Cieśli 2 i ul. Mickiewicza 39,

- szczegółowe zasady organizacji nauki zdalnej zostały zawarte w Procedurach Szkoły Podstawowej nr 4 im. Jarosława Iwaszkiewicza w Sandomierzu – Nauczanie zdalne i hybrydowe, które zostały umieszczone na stronie internetowej szkoły w zakładce: Koronawirus – aktualności,

- w zakładce: Koronawirus – aktualności znajduje się również plan lekcji, który obowiązuje w czasie nauczania zdalnego. Wszystkie zajęcia podświetlone na szaro odbywają się online i trwają 30 minut. Z zajęć nie podświetlonych na szaro będą przekazywane treści i zadania do realizacji. Zajęcia dodatkowe odbywają się na warunkach uzgodnionych z nauczycielem prowadzącym te zajęcia.

Uwaga: w przypadku uczniów, którzy z uwagi na rodzaj niepełnosprawności lub braku możliwości realizowania zajęć z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość w miejscu zamieszkania dyrektor ma obowiązek umożliwić uczniowi realizację zajęć z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość na terenie szkoły. O powyższych sytuacjach, bądź też braku odpowiedniego sprzętu należy informować wychowawcę oddziału.

Bardzo proszę o zapoznanie się z Procedurami Szkoły Podstawowej nr 4 im. Jarosława Iwaszkiewicza w Sandomierzu – Nauczanie zdalne i hybrydowe i zwrócenie uwagi zwłaszcza na załącznik nr 3 do Procedur pt. „Zasady bezpiecznego uczestnictwa w zajęciach zdalnych”.

Sekretariaty szkoły pracują na dotychczasowych zasadach. Rekomenduje się załatwianie spraw drogą elektroniczną, telefoniczną lub z wykorzystaniem skrzynki pocztowej. W sytuacjach wymagających kontaktu osobistego należy ustalić termin spotkania z pracownikiem.                                                         

Małgorzata Szuba