• Kształtowanie orientacji przestrzennej;
• Rozwijanie umiejętności planowania;
• Rozwijanie umiejętności swobodnej wypowiedzi;
• Rozwijanie miękkich kompetencji (umiejętność pracy zespołowej, logiczne algorytmiczne myślenie, zadaniowe podejście do stawianych problemów.
Cele operacyjne:
• Potrafi, przy pomocy symboli graficznych stworzyć kod;
• Potrafi ułożyć obrazek na podstawie podanych współrzędnych;
• Potrafi stworzyć logiczny ciąg zdarzeń;
• Chętnie pracują w zespołach.
Poszukująca, podająca, praktycznego działania.
Formy:
Grupowe, zespołowe, indywidualne.
Środki dydaktyczne:
Mata do kodowania „Kodowanie na dywanie”, karty pracy, kolorowe kubki, kartki i flamastry lub krążki ruchu.
• Przywitaj się z dziećmi, powiedz, że na dzisiejszych zajęciach porozmawiacie o minionych wakacjach, powspominacie miejsca, sytuacje i osoby, które tworzyły niepowtarzalny klimat wakacyjnego wypoczynku;
• Porozmawiajcie z dziećmi o tym, jak można na długo zachować wakacyjne wspomnienia (album ze zdjęciami, filmy, drobne pamiątki kojarzące się z wakacjami…);
• Zaprezentuj uczniom materiał pomocniczy, omówcie co się znajduje na obrazkach;
• Odwróć obrazki na drugą stronę i spróbujcie odtworzyć stworzoną przed chwilą historię, bez podglądania grafik;
• Podziel dzieci na zespoły, rozdaj im kartki i flamastry i poproś o zapisanie, przy pomocy symboli graficznych kodu (możecie ułożyć kod z krążków ruchu);
• Zanim uczniowie przejdą do wykonania zadania, przypomnijcie zasady tworzenia kodu (tworzymy ciąg znaków ułożony w jednej linii, rozpoczynający się symbolem „start” a kończący symbolem „stop”),
• Poproś zespoły o zaprezentowanie stworzonych rozwiązań, sprawdźcie, czy wszystkie kody są prawidłowe, dokonajcie ewentualnych poprawek, zastanówcie się, który z przedstawionych kodów, jest najbardziej optymalny,
• Podziękuj uczniom za aktywny udział w zajęciach